2016.03.22

Termelői képzés

12509525_1214733571890055_6718314411101238611_nA Kosár rendszer fejlesztése, ha látszik, ha nem, folyamatos. Egy jó ideje érezzük, hogy szükséges lenne a sok-sok értéket képviselő termelőinket összehívni, és Kosaras módon, tanulva tanuljunk egymástól módon, olyan gyakorlatokat mutassunk meg , melyek másféle gondolkodást és ebből eredő cselekvést eredményez. Hívó szavunk a termelőket is megérintette, és a várakozásnál is eredményesebb képzési programba kezdhettünk.
Első alkalommal egy messzi földről híres bio gazdát, Pető Áront hívtuk vendégül, aki egy, az un. közösség által támogatott termelési és értékesítési módot mesélte el nekünk, melyet ő maga évek óta sikeresen folytat. Aki érdeklődik ennek a gazdasági modellnek a mibenlétéről, meghallgathatja itt: https://www.youtube.com/watch?v=Hv_ZqXfNRBs

12715444_1232680903428655_7350063204868584959_nKét hét múlva Kosár vevőket hívtunk vendégül, velük beszélgettünk közösen a fogyasztói igényekről, hogy minél jobban tudjanak termelőink megfelelni a Kosár vevők elvárásainak.
Eközben a termelők statisztikát láthattak a Kosárban eddigi regisztráltak és megérkezett vevők létszámáról, azok alakulásáról, a továbbiakban kerestük a választ arra, vajon hogyan lehet elérni azokat akik eddig még nem vásároltak vagy, néhány vásárlás után eltávolodni látszanak. Azaz, miért, hogyan vásárolnak szívesen itt a vevők?

Puding próbája az evés, a két fél véleményét egyeztettük….és itt jön amit nehezen lehet elmondani azoknak akik nem voltak jelen.  Pl. azt, hogy egyáltalán nem biztos, hogy jól látjuk egymás motivációját ! Sőt ami evidensnek tűnik, az egyáltalán nem az. Egyik ilyen sarkalatos pont az ÁR kérdése volt.
A termelők szinte minden alkalommal az első szempontnak szánták, míg a vevőknek egyáltalán nem ez volt az elsődleges. De aki ebből azt a következtetést vonja le, hogy az itteni vevőknek bármilyen áron megéri itt vásárolni, kvázi mehet minden extra haszonnal, az sajnos téved. Ennél a kérdésnél tehát bőven elidőztünk….

12705661_1232681186761960_7290729533010924399_n A Termelői képzés 3. alkalmára olyan előadókat hívtunk, akik a termék fejlesztésben, az innovációkban elhivatottak. Hiszen a helyi, kézműves termékek egyik nagy lehetősége, hogy lehet kicsiben próbálkozni valami újnak a megalkotásával, ami egy belső egyéni hívásból ered, de végeredményét tekintve sok ember igényét jelenítheti majd meg- ezek a gondolatok, már előadóink szavai.
Vendégeink Debrecenből érkeztek, apa ás lánya, Dr Prokicsh József és Prokisch Lila.

Lilla és cége a Glulu Gluténmentes Pékmanufaktúra, természetesen termékeik a Kosárban is kaphatóak. Lilla, előadásában saját cégét mutatta be, mely egy alig egy éves vállalkozás. Az ötletet a szűkség hozta, mivel apa és lánya is glutén érzékeny, így maguk számára keresték a jó megoldást, a finom és egészséges pékáruk létrejöttével. Kifejlesztettek egy speciális lisztet, mely termékeiket nemcsak ízletessé, hanem puhává, omlóssá is tette, a hagyományos pékárukhoz hasonlóan Igazi siker történet bontakozott ki Lilla előadásából, mely lehet ösztönző minta termelőink számára.
Azaz, hogy
– lehet kicsiben is sikeresnek lenni,
– van a kézműves termékeknek olyan előnye, amit nem tudnak az élelmiszeripar mostani szabályai által vezérelt termékek utánozni se, igaz ehhez meg kell találni azokat az értékesítési helyeket, ahol azok a vevők vásárolnak akiknek szintén ez a fogyasztói igényük, pl. Kosár.
– lehet csapatban jól együtt dolgozni, ahol a több ember tudása összegződhet a sikeresség érdekében.
A termék kóstolás pedig minden elhangzott szót megerősített, a Glulu termékek az egészségességük mellett tényleg finomak is.

12790846_1245429808820431_5834326963017654914_n Utolsó alkalomra Mircz Nárcisz sajtmester volt vendégünk, aki saját példáján keresztül mutatta be az összefogáson, az újszerű gondolkodáson alapuló marketingjét, nem kis berögződéseket bontogatva bennünk. pl. Nárcisz annak a gondolatnak a híve, hogy akkor megy jól a sajtja a piacon, ha sokan árulnak egymás mellett. Ezért ha ő megy a vásárokba, akkor a saját maga mellé hívja vetélytársakat is. Ahol nagyobb a kínálat, oda szívesebben mennek az emberek vásárolni, még akkor is ha ugyanazon dolgaik mellett voksolnak. Mesélt Nárcisz a mítosz gyártásról, melyet igaz módon a termékek mögé kell helyezhetünk, megmutatni azok valódi értékét.

Majd zárva a képzést, összefoglaltuk a tanultakat…. 12806142_1245429915487087_1332312991805523834_n
Képzés sorozatunk nem volt hiába, mert mostantól új szelek kezdenek fújni házunk táján, annak fényében és reményében, hogy a Kosár minél sikeresebb lehessen, és a Kosár Közösségben rejlő lehetőségeket is egyre jobban ki tudjuk használni.

 

 

További képek: Kosár termelői képzés I.

Kosár termelői képzés II.

Kosár termelői képzés III.

Kosár termelői képzés IV.

 

 

Share on FacebookOszd meg másokkal is!